Tento rok sa kampaň #WDSD nesie v znamení "Inklúzia znamená..."
(#inclusionmeans), ktorá poukazuje na to, že ľudia s Downovým syndrómom
nemajú byť na okraji spoločnosti, ale sú súčasťou nás všetkých. "Robia
svet rozmanitejším, zaujímavejším a nápaditejším. Pracujú v
reštauráciách, v rôznych službách, sú svedomití a lojálni zamestnanci. O
svojom talente nás presviedčajú na medzinárodných súťažiach v tanci,
športe či výtvarnom umení. Je v nich veľký potenciál. Verejnosť by mala
dať šancu sebe aj im na bližšie spoznanie sa a rovnocenné partnerstvo s
rešpektom," skonštatovala Iveta Mišová zo ZPMP.
Potreba prijatia a pochopenia ľudí má podľa Marie Machajdíkovej z
nadácie SOCIA ďalší silný rozmer v súvislosti s aktuálnym dianím na
Ukrajine. "V týchto dňoch nesmieme zabúdať, že prichádzajú na
Slovensko ľudia so špecifickými potrebami. Nielen individuálne, ale už
nás kontaktujú aj veľké organizované skupiny ľudí so zdravotným
znevýhodnením. Máme nádej, že aj desať rokov cieleného zvyšovania
povedomia o potrebách ľudí s Downovým syndrómom pripravilo našu
verejnosť na prijatie aj tých najzraniteľnejších utečencov," podotkla.
V roku 2012 bol prvýkrát vyhlásený 21. marec ako Svetový deň Downovho
syndrómu. Tento deň by mal v jednotlivých krajinách prispieť k lepšiemu
pochopeniu života ľudí s Downovým syndrómom.